Statut
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Fundacja posługiwać się będzie nazwą - „Fundacja Byłych Funkcjonariuszy Policyjnych Pododdziałów Antyterrorystycznych - SPAP”. Użyty w nazwie Fundacji skrót „SPAP” oznacza wartości, którym hołdują Członkowie Fundacji tj.: Szlachetność, Praworządność, Altruizm, Patriotyzm.
2. Fundacja została ustanowiona przez: Piotra Czarneckiego (zwanego dalej Fundatorem) aktem notarialnym z dnia 4 kwietnia 2017 roku sporządzonym w Kancelarii Notarialnej Notariuszy Katarzyny Sobańskiej-Tiutiunik, Aleksandra Szymańskiego w Łodzi, ul. Zielona 25 lok. 2, Rep. A nr 1328/2017
3. Fundacja zyska osobowość prawną z chwilą wpisania do rejestru fundacji prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia i będzie działać na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach (Dz. U. z 1991r, nr 46, poz.203 ze zm.) oraz niniejszego statutu.
4. Fundacja została ustanowiona na czas nieokreślony.
5. Siedzibą Fundacji są Pabianice.
6. Fundacja działa na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej a także w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania swoich celów, za granicą.
7. Dla osiągnięcia swoich celów Fundacja może tworzyć oddziały, zakłady, filie oraz współpracować z innymi podmiotami a także przystępować do innych podmiotów oraz wspierać działalność innych podmiotów prowadzących działalność zbieżną z celami Fundacji a także może prowadzić działalność gospodarczą i handlową.
8. Fundacja używa prostokątnej pieczęci o treści: „Fundacja Byłych Funkcjonariuszy Policyjnych Pododdziałów Antyterrorystycznych - SPAP” wraz z danymi adresowymi i rejestrowymi.
9. Fundacja może używać skrótu nazwy, w tym również może posługiwać się tłumaczeniem nazwy w językach obcych oraz znaku graficznego, który odróżnia ją od innych tego typu podmiotów.
10. Fundacja może ustanowić odznaki i medale honorowe oraz przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.
11. Ministrem właściwym ze względu na cele Fundacji jest Minister Spraw Wewnętrznych.
CELE FUNDACJI ORAZ ZASADY, FORMY I ZAKRES ICH REALIZACJI
1. Celem Fundacji jest:
1.1. organizowanie pomocy funkcjonariuszom Policji znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej wykonującym zadania służbowe na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza granicami kraju, a także ich rodzinom,
1.2 organizowanie pomocy byłym Policji znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej, którzy uzyskali uprawnienia emerytalne i rentowe,
1.3 organizowanie pomocy najbliższym rodzinom poległych funkcjonariuszy ,
1.4 upowszechnianie wiedzy i umiejętności dotyczących bezpieczeństwa,
1.5 upowszechnianie wiedzy i umiejętności dotyczących Policji i jej zadań, działanie na rzecz dbania o dobry wizerunek Policji,
1.6 upowszechnianie wiedzy i umiejętności z dziedzin ratownictwa i ochrony ludności,
1.7 podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej,
1.8 pomoc jednostkom organizacyjnym realizującym zadania zgodne z celami Fundacji.
2. Cele Fundacji realizowane będą poprzez prowadzenie działalności charytatywnej, opiekuńczej, kulturalnej, leczniczej, oświatowej, naukowej, wychowawczej, sportowej i turystycznej, w szczególności poprzez:
2.1 organizowanie leczenia, rehabilitacji, leczenia psychicznego dla byłych i obecnych funkcjonariuszy Policji znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej wykonujących zadania służbowe na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza granicami kraju, a także ich rodzinom,
2.2 organizowanie pomocy prawnej dla byłych i obecnych funkcjonariuszy Policji znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej wykonujących zadania służbowe na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza granicami kraju, a także ich rodzinom,
2.3 organizowanie przekwalifikowania zawodowego, poradnictwo zawodowe, pomoc przy znalezieniu pracy byłym funkcjonariuszom Policji znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej,
2.4 wspieranie materialne i niematerialne najbliższych rodzin poległych funkcjonariuszy Policji,
2.5 organizowanie zapomóg finansowych i spotkań integracyjnych dla emerytów i rencistów Policji,
2.6 organizowanie szkoleń przydatnych w zdobyciu wiedzy i umiejętności zwiększających bezpieczeństwo społeczne,
2.7 organizowanie szkoleń i spotkań informacyjnych dla kandydatów do służby w Policji,
2.8 organizowanie szkoleń w zakresie upowszechniania wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa państwa, ratownictwa i ochrony ludności,
2.9 prowadzenie promocji służby w jednostkach resortu Spraw Wewnętrznych i Administracji a szczególnie w Policji,
2.10 organizowanie przedsięwzięć szkoleniowo-informacyjnych w zakresie upowszechniania wiedzy o Policji,
2.11 organizowanie konferencji, seminariów, konkursów oraz innych imprez związanych z celami Fundacji,
2.12 współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi i organizacjami pozarządowymi, również zagranicznymi w zakresie wymienionym w celach działania Fundacji,
2.13 wspieranie inicjatyw społecznych wokół działań związanych z celami Fundacji,
2.14 wspieranie dobroczynności,
3. Cele Fundacji, realizowane będą z majątku Fundacji, o którym mowa w § 3 pkt. 1-6 poniżej.
MAJĄTEK FUNDACJI
1. Majątkiem Fundacji jest fundusz Fundacji (Fundusz) oraz dochody Fundacji (Dochody).
2. Fundusz w kwocie 3000 PLN (słownie: trzy tysiące złotych) wniesiony przez Fundatora, na który składa się:
a. 1500 PLN (słownie: tysiąc pięćset złotych) z przeznaczeniem na działalność statutową,
b. 1500 PLN (słownie: tysiąc pięćset złotych) z przeznaczeniem na działalność gospodarczą
3. Dochodami są:
3.1 spadki, zapisy, darowizny, subwencje i innego rodzaju przysporzenia majątkowe poczynione na rzecz Fundacji przez krajowe i zagraniczne osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne,
3.2 dochody ze zbiórek, darów i imprez publicznych,
3.3 dochody przynoszone przez składniki Funduszu w tym w szczególności odsetki od lokat kapitałowych i papierów wartościowych, dochody z ruchomości i nieruchomości należących do Fundacji itp.,
3.4 dochody z działalności gospodarczej Fundacji, o ile Fundacja rozpocznie jej prowadzenie.
3.5 dochody ze składek członkowskich,
3.6 fundusze Unii Europejskiej.
4. Majątek Fundacji przeznaczony jest na realizację jej zadań statutowych oraz pokrycie kosztów jej działania.
5. Straty z prowadzonej przez Fundację działalności pokrywane są z dochodów uzyskanych w latach następnych.
6. Za podjęte zobowiązania Fundacja odpowiada całym swoim majątkiem.
ORGANY FUNDACJI
1. Organami Fundacji są:
1.1 Fundator,
1.2 Zarząd Fundacji,
1.3 Rada Fundacji.
2. Jeżeli postanowienia Statutu nie stanowią inaczej, uchwały Organów Fundacji zapadają zwykłą większością głosów, przy czym dla ich ważności wymagana jest obecność co najmniej ½ liczby osób uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych.
3. Członkowie organów Fundacji mogą w każdej chwili złożyć rezygnację z pełnionej funkcji, bez podania przyczyny.
FUNDATOR
1. Fundator posiada uprawnienia stanowiące i kontrolne Fundacji w sprawach jej działalności statutowej.
2. Fundator może podejmować uchwały w każdej sprawie dotyczącej działania Fundacji, jeżeli okaże się to niezbędne do dalszego jej sprawnego funkcjonowania, w tym także składu osobowego organów, w szczególności inicjuje powołanie Rady Fundacji i uzupełnianie jej składu.
3. Do stałych kompetencji Fundatora należy powoływanie Zarządu.
4. Fundator może uczestniczyć w posiedzeniach przez pełnomocnika ustanowionego przez siebie.
ZARZĄD
1. Zarząd jest organem wykonawczym Fundacji.
2. W skład Zarządu wchodzi od 1 do 5 członków, w tym Prezes. Skład Zarządu każdorazowo powołuje Fundator. Kadencja Zarządu Fundacji trwa 5 lat. Po upływie kadencji skład nowego zarządu wybiera Fundator.
4. Członkostwo w Zarządzie wygasa na skutek:
4.1 rezygnacji,
4.2 śmierci,
4.3 odwołania przez Radę Fundacji większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej 3/4 jej członków, w tym Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady. Rada Fundacji może odwołać Członka Zarządu Fundacji w przypadku:
4.3.1 dłuższego niż rok nie pełnienia obowiązków Członka Zarządu lub nieusprawiedliwionego nie uczestniczenia w trzech kolejnych posiedzeniach Zarządu Fundacji w danym roku kalendarzowym,
4.3.2 prowadzenia działalności sprzecznej z celami i zadaniami Fundacji,
4.3.3 popełnienia przez Członka Zarządu przestępstwa potwierdzonego prawomocnym orzeczeniem sądu,
4.3.4 pozbawienia Członka Zarządu praw publicznych.
5. Zarząd Fundacji kieruje bieżącą działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
6. Do zakresu kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji nie zastrzeżonych do kompetencji Rady Fundacji, a w szczególności:
6.1 opracowywanie i uchwalanie rocznych planów finansowych i planów działania,
6.2 opracowywanie i uchwalanie wieloletnich planów działania Fundacji określających kierunki jej działania,
6.3 sporządzanie sprawozdań rocznych z działalności i przedstawianie ich Radzie Fundacji,
6.4 zgłaszanie wniosków w sprawie zmian w Statucie, połączenia oraz likwidacji Fundacji,
6.5 sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
6.6 opracowywanie regulaminu wynagradzania pracowników Fundacji,
6.7 składanie w imieniu Fundacji oświadczenia o przyjęciu subwencji, darowizn, dotacji, spadków i zapisów,
6.8 zaciąganie zobowiązań w imieniu Fundacji,
6.9 powoływanie oddziałów, zakładów, filii i przedstawicielstw Fundacji,
6.10 nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków pracy z pracownikami Fundacji.
7. Zarząd Fundacji podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, chyba że co najmniej jeden z Członków Zarządu zażądał przeprowadzenia głosowania tajnego. W sprawach nie wymagających uchwały Zarząd fundacji podejmuje decyzje w sposób określony w §7 ust. 13.
8. Dla ważności uchwał Zarządu wymagana jest zwykła większość głosów, przy obecności 2/3 składu osobowego Zarządu. W przypadku uzyskania równości głosów decyduje głos Prezesa Fundacji.
9. Uchwały Zarządu mogą być podejmowane na posiedzeniach lub w formie głosowania pisemnego.
10. Oświadczenia woli w imieniu Fundacji, składa Prezes Fundacji działający łącznie z jednym Członkiem Zarządu lub dwóch Członków Zarządu działających łącznie.
11. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
12. Prezes Zarządu zwołuje posiedzenie z własnej inicjatywy, bądź na żądanie dwóch członków Zarządu, a także na żądanie Rady Fundacji lub Fundatora.
13. Członkowie Zarządu muszą być zawiadomieni o terminie co najmniej na 5 dni przed datą posiedzenia.
14. Posiedzeniom przewodniczy Prezes Zarządu.
15. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział Członkowie Rady Fundacji oraz Fundator.
16. Z przebiegu posiedzenia sporządza się pisemny protokół podpisywany przez wszystkich uczestników posiedzenia. W protokole zamieszcza się informację o osobach uczestniczących w posiedzeniu, przyjęty porządku obrad, przebiegu posiedzenia, w tym pełna treść podjętych uchwał wraz z wynikami głosowania.
17. Członkowie Zarządu mogą otrzymać wynagrodzenie w oparciu o stosowną uchwałę o przyznawaniu i wysokości wynagrodzenia podjętą przez Fundatora.
18. Zarząd Fundacji przekłada do zatwierdzenia Radzie Fundacji coroczne sprawozdanie ze swojej działalności za rok ubiegły, w terminie do dnia 31 marca.
RADA FUNDACJI
1. Fundator w trakcie działalności Fundacji powoła Radę Fundacji.
2. Rada Fundacji ocenia kierunki działania Fundacji.
3. Rada Fundacji sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością Fundacji we wszystkich obszarach jej działania w tym kontrolę organów zarządzających.
4. W skład Rady Fundacji wchodzi minimum dwie, a maksymalnie sześć osób powołane przez Fundatora z inicjatywy własnej, na wniosek Zarządu lub Rady Fundacji.
5. Radę Fundacji tworzą osoby o uznanym autorytecie zawodowym i moralnym, które pragną wnieść szczególny wkład w rozwój Fundacji oraz przyczynić się do efektywnego realizowania celów Fundacji lub odniosły szczególne zasługi w dziedzinach objętych celami Fundacji.
6. Rada Fundacji wybiera ze swojego grona Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego.
7. W przypadku niemożności pełnienia funkcji przez Przewodniczącego jego obowiązki i kompetencje w tym okresie przejmuje Wiceprzewodniczący. Niezależnie od powyższego, Wiceprzewodniczący może działać z upoważnienia Przewodniczącego.
8. Przewodniczący kieruje pracą Rady Fundacji oraz reprezentuje ją na zewnątrz i wobec Zarządu Fundacji, w szczególności do zadań Przewodniczącego należy:
8.1 zwoływanie posiedzeń Rady;
8.2 przewodniczenie posiedzeniom Rady;
8.3 organizowanie prac Rady;
8.4 ustalanie harmonogramu prac Rady, w szczególności przez ustalenie terminów i programów kolejnych posiedzeń Rady;
8.5 zawieranie umów o pracę z Prezesem Zarządu oraz pozostałymi Członkami Zarządu Fundacji, na warunkach określonych przez Radę;
8.6 przedstawianie projektu Regulaminu Rady Fundacji.
9. Członkowie Rady Fundacji powoływani są na czas nieokreślony i mogą zostać odwołani w każdej chwili, jeżeli:
9.1 prowadzą działalność sprzeczną z celami i zadaniami Fundacji,
9.2 popełnili przestępstwo potwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu,
9.3 zostali pozbawieni praw publicznych,
9.4 nie uczestniczą aktywnie w pracach Fundacji.
10. Rada Fundacji oraz każdy z jej Członków może występować do Fundatora o zwołanie Nadzwyczajnego Posiedzenia Rady Fundacji, którego jedynym punktem porządku obrad będzie odwołanie Członka Rady. Fundator zwoła Nadzwyczajne Posiedzenie Rady Fundacji, jeżeli wystąpienie o zwołanie tego posiedzenia będzie wskazywać statutowe podstawy odwołania wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem potwierdzającym zasadność wniosku o odwołanie Członka Rady.
11. Do kompetencji Rady Fundacji należy:
11.1 sprawowanie bieżącego nadzoru i kontroli nad działalnością Fundacji,
11.2 żądanie od Zarządu Fundacji przedstawienia wszelkiej dokumentacji dotyczącej działalności Fundacji,
11.3 żądanie od Zarządu Fundacji złożenia wszelkich wyjaśnień mających związek z Fundacją na piśmie,
11.4 uchwalanie Regulaminu Rady Fundacji,
11.5 opiniowanie na wniosek Zarządu Fundacji kierunków i programów działania Fundacji,
11.6 wyrażanie opinii w sprawach wniosków Zarządu Fundacji o przystępowaniu Fundacji do spółek i organizacji, w tym do zakładania takich spółek i organizacji,
11.7 wyrażanie opinii w sprawach wniosku Zarządu Fundacji o likwidacji Fundacji,
11.8 przyznawanie wyróżnień honorowych dla osób fizycznych i prawnych zasłużonych dla idei i celów Fundacji,
11.9 opiniowanie planów i przedsięwzięć związanych z pracami Fundacji.
12. Rada Fundacji pracuje na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na sześć miesięcy.
12.1 posiedzenia Rady Fundacji zwoływane są przez jej Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego z inicjatywy własnej lub na wniosek Zarządu Fundacji lub Fundatora,
12.2 posiedzenia Rady Fundacji mogą być zwoływane pisemnie lub telefonicznie, elektronicznie w formie zawiadomienia skierowanego bezpośrednio do jej członków z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem,
12.3 w posiedzeniach Rady Fundacji mogą uczestniczyć Członkowie Zarządu, Fundator lub inne zaproszone przez Radę osoby,
12.4 z posiedzeń Rady sporządza się protokół, podpisany przez obecnego Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady oraz protokolanta,
12.5 uchwały Rady Fundacji podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 jej składu. W przypadku równej ilości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego,
12.6 uchwały są podejmowane w głosowaniach jawnych. W sprawach osobowych głosowania są tajne. Ponadto Przewodniczący może zarządzić głosowanie tajne na wniosek co najmniej jednego Członka Rady.
13. Członkowie Rady Fundacji nie mogą pozostawać z Członkami Zarządu w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa, nie mogą też wobec Członków Zarządu pozostawać w stosunku podległości z tytułu zatrudnienia lub innego stosunku prawnego lub faktycznego.
14. Członkostwa w Radzie Fundacji nie można łączyć z pełnieniem funkcji w Zarządzie lub ze stosunkiem pracy z Fundacją.
15. W przypadku niemożności pełnienia funkcji przez poszczególnych członków Zarządu, Rada Fundacji wyznacza ze swojego grona osobę lub osoby do czasowego, jednak nie dłużej niż trzy miesięcznego, pełnienia tych funkcji, do chwili ukonstytuowania się nowego Zarządu. W powyższym przypadku ust.11 stosuje się odpowiednio.
16. Członkowie Rady Fundacji pełnią swe funkcje nieodpłatnie.
17. Rada Fundacji ustali projekt regulaminu pracy Rady Fundacji i przedstawi do zatwierdzenia Fundatorowi.
18. Fundator w przypadku negatywnej oceny pracy Rady Fundacji może odwołać jej członków i powołać nowych.
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
1. Fundacja może, w rozmiarach służących realizacji jej celów, prowadzić w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, działalność gospodarczą i handlową w zakresie:
1. DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z ZAKWATEROWANIEM I USŁUGAMI GASTRONOMICZNYMI, a w szczególności:
1.1 Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania (PKD 55.20.Z),
1.2 Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe (PKD 55.30.Z),
1.3 Pozostałe zakwaterowanie (PKD 55.90.Z),
1.4 Ruchome placówki gastronomiczne (PKD 56.10.B),
1.5 Przygotowywanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) (PKD 56.21.Z),
1.6 Pozostała gastronomiczna działalność usługowa (PKD 56.29.Z),
1.7 Przygotowywanie i podawanie napojów (PKD 56.30.Z).
2. INFORMACJA I KOMUNIKACJA, a w szczególności:
2.1 Wydawanie książek (PKD 58.11.Z),
2.2 Pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z),
2.3 Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych (PKD 59.11.Z),
2.4 Działalność związana z oprogramowaniem (PKD 62.01.Z),
2.5 Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki (PKD 62.02.Z),
2.6 Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z),
2.7 Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 62.09.Z),
3. DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA I UBEZPIECZENIOWA, a w szczególności:
3.1 Pozostała finansowa działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana, z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszów emerytalnych (PKD 64.99.Z),
4. DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z OBSŁUGĄ RYNKU NIERUCHOMOŚCI, a w szczególności:
4.1 Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek (PKD 68.10.Z),
4.2 Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z),
4.3 Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie (PKD 68.32.Z).
5. DZIAŁALNOŚĆ PROFESJONALNA, NAUKOWA I TECHNICZNA, a w szczególności:
5.1 Pozostałe badania i analizy techniczne (PKD 71.20.B),
5.2 Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z),
5.3 Działalność fotograficzna (PKD 74.20.Z),
5.4 Działalność związana z tłumaczeniami (PKD 74.30.Z),
5.5 Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 74.90.Z),
5.6 Działalność weterynaryjna (PKD 75.00.Z).
6. DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE USŁUG ADMINISTROWANIA I DZIAŁALNOŚĆ WSPIERAJĄCA, a w szczególności:
6.1 Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego (PKD 77.21.Z),
6.2 Działalność związana z wyszukiwaniem miejsc pracy i pozyskiwaniem pracowników (PKD 78.10.Z),
6.3 Pozostała działalność związana z udostępnianiem pracowników (PKD 78.30.Z),
6.4 Działalność organizatorów turystyki (PKD 79.12.Z),
6.5 Działalność ochroniarska, z wyłączeniem obsługi systemów bezpieczeństwa (PKD 80.10.Z),
6.6 Działalność ochroniarska w zakresie obsługi systemów bezpieczeństwa (PKD 80.20.Z),
6.7 Działalność detektywistyczna (PKD 80.30.Z),
6.8 Działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach (PKD 81.10.Z),
6.9 Niespecjalistyczne sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych (PKD 81.21.Z),
6.10 Specjalistyczne sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych (PKD 81.22.Z),
6.11 Pozostałe sprzątanie (PKD 81.29.Z),
6.12 Działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni (PKD 81.30.Z),
6.13 Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (PKD 82.30.Z),
6.14 Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 82.99.Z).
7. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I OBRONA NARODOWA, OBOWIĄZKOWE ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNE, a w szczególności:
7.1 Ochrona przeciwpożarowa (PKD 84.25.Z).
8. EDUKACJA, a w szczególności:
8.1 Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych (PKD 85.51.Z),
8.2 Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu (PKD 85.53.Z),
8.3 Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.B),
8.4 Działalność wspomagająca edukację (PKD 85.60.Z).
9. DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, ROZRYWKĄ I REKREACJĄ, a w szczególności:
9.1 Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej (PKD 93.13.Z),
9.2 Pozostała działalność związana ze sportem (PKD 93.19.Z),
9.3 Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna (PKD 93.29.Z).
10. DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, ROZRYWKĄ I REKREACJĄ, a w szczególności:
10.1 Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej (PKD 96.04.Z).
Fundacja rozpocznie działalność gospodarczą po rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Zarząd na wniosek Fundatora, określa zasady prowadzenia działalności gospodarczej przez Fundację.
Przed rozpoczęciem działalności gospodarczej w danym zakresie, Fundacja uzyska wymagane zezwolenie, koncesję lub upoważnienie, jeżeli będzie to wymagane przez przepisy prawa.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zasady działania Fundacji i tryb podejmowania decyzji przez jej organy w sprawach nieuregulowanych w statucie ustala Zarząd Fundacji.
2. Fundacja ulega likwidacji w przypadku zrealizowania celów, do których została powołana lub wyczerpania jej środków finansowych i majątku.
3. Uchwałę o likwidacji Fundacji podejmuje Zarząd Fundacji. W uchwale likwidującej Fundację należy wyznaczyć osobę likwidatora oraz określić zasady i tryb przeprowadzenia likwidacji.
4. Majątek pozostały po likwidacji Fundacji Zarząd przekaże wybranej organizacji (fundacji, stowarzyszeniu, spółce non profit) realizującej cele, o których mowa w §2 niniejszego statutu.
5. Zmiany Statutu dokonuje się uchwałą Zarządu Fundacji.